lørdag 28. februar 2015

Jeg nekter å hoste!

Jeg hadde gruet meg til forrige Torsdag i over en måned! Alle damer kjenner igjen følelsen de får når brevet fra gynekologen ankommer postkassen. "Velkommen til din gynekolog, vi gleder oss til å finne ut av dine innerste hemmeligheter"!
Jada, jada, et flott tilbud, til og med nødvendig for den som , i likhet med undertegnede,tidligere har hatt problemer med understellet. Men gøy, det er det ikke.
Onsdag kveld tok jeg høvelen fatt. Det er viktig å ta seg godt ut når man skal bort. 90 minutter senere, og det måsagubben freidig kaller "en bever mindre", la jeg kroppen på ladning. Torsdagen var få timer unna...
 
 
"Nordvang", ropes det fra døra nederst i korridoren, og jeg legger fra meg ukebladene og reiser meg for å møte legen som snart skal på beversafari... Jeg kjenner det når jeg går nedover korridoren, at jeg har bommet totalt på valg av undertøy. I frykt for å stille i utvasket bomull falt valget denne morgenen på en liten sort og rosa, silke og nettingsak jeg har hatt liggende ubrukt i over et år, en gave fra en dame i 70 årene fra Tyskland. (akkurat den historien får vi spare til et senere innlegg)
Nettingen har festet seg til etterveksten fra kvelden før som borrelås, så til de grader at det nesten er vanskelig å gå de siste meterene med rett rygg.
Jeg håndhilser på "syste-jegeren" før han med stram tyst aksent ber meg om å henge klærne på kroken bak forhenget. Vel oppe i "løftebukken" ser jeg at kroken henger høyere enn forhenget, og at silkesaken med borrelås kaster en svak rosa glans over hele rommet. Venus-veteranen virker ikke videre imponert! 
 
"Pust rolig" sier mannen, "vi skal bare ta en liten vevsprøve!", og så finner han frem verktøy langt nok til å finne hjenesvulster, via livmoren!
Jeg kaster et blikk på verktøytavlen på veggen, og tenker at den er overraskende lik forsidebildet i måsagubbens nye SnapOn katalog. (bibel for bilfrelste menn)
 
Det mumles noe på gebrokkent norsk der nede mellom bena, før en blank skalle med hodelykt titter frem, og et par igjendoggede brilleglass kommer til syne. Jeg føler en umiddelbar trang til å fleipe, som jeg ofte gjør når ting er ubehagelig. "Jøss, er jeg så heit?" spør jeg, og angrer umiddelbart! KLEINT!
Han ler ikke engang! Bare legger brillene på verktøytralla og sier
- "Host litt er du snill!"
-"HÆ? Nei takk!" Svarer jeg!
-"Du må!" sier han. "Når du hoster slapper musklene av, og dette er unnagjort på et sekund!"
Så jeg må fortelle det...
"Jeg fikk tre barn på under fire år. Hoster jeg, så tisser jeg på deg!"
I det han dykker ned igjen er jeg sikker på at han mumler "Slappfisk", og med kroppen full av mer metall enn Ironman lar jeg vagina-nazisten gjøre seg ferdig!
 
 
 
Ferdig påkledd trer jeg frem fra forhenget, mer bredbent enn en cowboy etter en rodeo, og for første gang viser eggstokk-eksperten et snev av humor...
-"Kanskje du har satt den pene rosa g-strengen din feil vei!"
 
Ferdig! Nå er det bare å vente på nytt brev med resultater. Jeg slapper av og tenker at jeg helt sikker er frisk som en fisk...slappfisk i følge gynekologen!
 
Vel hjemme venter katta, og ut fra stillingen å dømme har han kanskje nettopp kommet hjem fra gynekologen han og. Jeg legger meg ved siden av, og tenker at her blir jeg resten av helgen!
 
 
Og siden dette fremdeles sånn helt offisielt er en hobbyblogg, avslutter jeg med et bilde av denne ukens julegaveproduksjon. 5 trette engler er sydd og lagt på vent i julegaveesken!
God helg!
 

11 kommentarer:

bestevenn sa...

HAHAHAHAHAHA!

Helle sa...

Kopierer Hege's kommentar
HAHAHAHAHA

-Helle-

Tracy Schoolcraft sa...

Love the cartoon I laughed so hard!

Astrid sa...

Så kjekt å se liv i bloggen din igjen Janne :-) Fikk meg en god latter ;-) Du skriver så levende og morsomt, og har en fantastisk herlig humor :-) Og du er jo helt rå på å tegne !!!
Nyt resten av helgen.

Klem fra Astrid

RitaK sa...

OMG!!!! En god latter forlenger livet.... ;-)

Ida sa...

Hot mama!! Damp på brillene lizm!:))
Ja, han var vel uten humor...Bortsett fra erfaring med silkesrting!:))håper prøvene var fine da!:))

Guri sa...

Takk for dagens latter :)
Flott trøtt, eller kanskje sjokkert engel :)

Therese sa...

Haha, herlig!

Fint å se deg i bloggverden igjen.

Knerten sa...

Jannes hobbyblogg får hvile i halvannet år før et besøk hos gynekologen utløser (!) et nytt innlegg. Digger det, og tror kanskje du må gå til gynekolog oftere ;-)
Håper dere har en fin sommer, og nyter ! Et eller annet i dette været (mumlet hun..)
Klem
Turid

Borgny. sa...

Hei! Dumpa borti bloggen din, og jeg ler så jeg griner over dette supemorsomme innlegget fra en gynekologtime. (Sikkert mange som kjenner seg igjen). Takk for at du ga meg en god latter. :-)

Mira sa...

Ha ha,,,
Godt Nytt år.

Fantastisk fin katt du har,

Klem,